wtorek, 26 stycznia 2016

Zimowo... świątecznie...

Już koniec stycznia, a ja zabrałam się za pisanie zimowego, świątecznego posta... Hellllow... Coś ze mną nie tak... ?Niestety wcześniej nie miałam na to czasu, dlatego uznajmy to za miłe wspominki.Postaram się w tym temacie zbyt wiele nie rozpisywać. Chciałam tylko nadmienić, że były to nasze pierwsze święta Bożego Narodzenia na nowym mieszkaniu i jestem z nich całkiem zadowolona. Po raz pierwszy zorganizowałam wigilię dla naszych bliskich. Nie do końca podołałam w temacie jedzenia, ale aż tak zimne te wszystkie potrawy nie były... ;) Za to atmosfera była bardzo przyjemna.Oczywiście jak co roku, najbardziej cieszyło mnie dekorowanie mieszkania na ten świąteczny i zimowy czas. W tym roku dominowały turkusy, błękity i biele. Udało nam się kupić bardzo ładną, sporą choinkę (jodłę kaukaską). O dziwo zmieściła się w naszym mieszkanku bez większych problemów. Niestety strasznie szybko uschła...


Jako, że prowadzę zajęcia ceramiczne, na choince pojawiły się m.in. ozdoby z gliny: mikołaje, reniferki, gwiazdki i serduszka. Były niewielkie i stosunkowo lekkie, więc gałązki nie ucierpiały.


Oprócz ozdób choinkowych, pojawiło się jeszcze sporo innych: skromna dekoracja okien, stołu, półek i parapetów. Większość wykonana oczywiście własnoręcznie.



Było też kilka zeszłorocznych dekoracji, ale po lekkim retuszu.


Po świętach doszły też nowe ozdoby, jak na przykład ten biały lampionik w kształcie śmiesznego mikołaja, będący prezentem od brata i bratowej.


Chcąc wykorzystać sporą ilość korków po winie, postanowiłam zrobić z nich choinkę.
Po zdjęciu może nie widać, ale na prawdę bardzo ładnie prezentowała się na półce.


Wieczorny, zimowy klimat wzbogacały u nas oczywiście lampiony i świeczki.
Obok jednego lampionu znalazł swoje miejsce, zrobiony przeze mnie na ceramice reniferek.


Śniegu, tak jak w poprzednim roku, nie doświadczyliśmy na święta, dlatego chociaż ozdoby przypominały mi jaką mamy porę roku. Mój cudowny małżonek po raz kolejny dzielnie przetrwał ten dekoracyjny szał, a zdradzę Wam, że na przyszły rok szykuję coś lepszego ;)

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę Szczęśliwego Nowego Roku oraz wielu ciekawych inspiracji !